Saturday, December 15, 2012

HEPİNİZE MERHABALAR..BU AKŞAMKİ TV HABERLERİNDE TAKSİLERE TEK TİP TAKSİMETRE UYGULAMASI YENİLİĞİ GETİRİLDİĞİNİ ÖĞRENDİM..BU YENİLİĞE GÖRE, TAKSİ 10 KM NİN ALTINDA SEYİR YAPTIĞI ZAMAN TAKSİMETRE BEKLEMEYE GEÇECEK..KİLOMETREYİ DEĞİL,BEKLEMEYİ YAZACAK..BU DURUM TAKSİ ŞOFÖRLERİNİN LEHİNE OLACAK..BANA GÖRE TAKSİ YÜRÜSE DE, BEKLESE DE AYNI FİYAT YAZIYORSA,VE TRAFİK SIKIŞIKLIĞI TAKSİCİLERİMİZİN İŞİNE YARIYORSA,ASLINDA DURMAMAK,VE GİTMEK YANİ SEYİR HALİNDE OLMAK HEM MÜŞTERİNİN ZAMAN BAKIMINDAN KAZANCI OLACAK, HEM DE ŞOFÖR DURARAK GEÇİRECEĞİ ZAMANI, SEYİR HALİNDE OLARAK GEÇİRECEK..BU DURUMDA HAREKET NOKTASIYLA VARIŞ NOKTASININ ARASINDAKİ YOLU NE KADAR AHESTE VE YAVAŞ GEÇİRİRSE, TAKSİMERTE O KADAR ÇOK YAZACAK...ARABAYI HIZLI SÜRMEK TAKSİCİNİN HAYRINA OLMAYACAK..PEKİ DAHA FARKLI VE MÜŞTERİNİN DE TAKSİCİNİN DE YARARINAYÖNELİKBİR YÖNTEM ÜRETECEK OLURSAK SONUÇ NASIL OLUR HEP BERABER İRDELEYELİM.. BEKLEME YAPMADAN HIZLI SÜREREK, ESKİ YÖNTEMDEKİ YANİ BEKLEME YAPARAK KAZANDIĞI ARTI PARA DEĞERİ NASIL AYNI NOKTADA BULUŞTURABİLİR, YANİ HEM YOLCUNUN HEM TAKSİNİN YARARINA İŞLEYECEK BİR MEKANİZMAYI ÇÖZMENİN YOLUNU ARIYORUM ASLINDA..TAKSİ ŞOFÖRÜ HIZLI SÜRERSE YOLCU VARACAĞI YERE DAHA ÇABUK VARIR..AZ ÖNCE ANLATTIĞIM SORUNU HIZ VE ZAMAN DENGESİYLE ÇÖZEBİLİRİZ..BEKLEME YAPARAK VEYA HIZLI GİDEREK AYNI PARAYI NASIL KAZANIR BİR TAKSİCİ? BURDA TERS ORANTILI BİR DENKLEM SÖZKONUSUDUR..BİRİ AZALIRKEN ÖBÜRÜ ARTAR..TAKSİCİNİN, HIZLI GİTSE DE, BEKLEME YAPSA DE AYNI PARAYI KAZANDIĞI BİR YÖNTEM BULURSAK, TABİİ Kİ TAKSİ ŞÖFÖRÜ HIZLI GİTMEYİ TERCİH EDECEKTİR..YANİ BEKLEME YAPMAMAYI TERCİH EDECEKTİR..BU DA,HEM MÜŞTERİNİN, HEM ŞOFÖRÜN YARARINA OLACAKTIR..AMA HIZI BELİRLEYEN FAKTÖRLERİN İÇİNDE BİR DE, TRAFİK SIKIŞIKLIĞI YER ALMAKTADIR..DUR KALK DURUMUNU ÖNLEMEK İÇİN İŞTE BU TRAFİK SIKIŞIKLIĞINA ÇARE BULMALIYIZ..VE TRAFİK SIKIŞIKLIĞININ DA KENDİ İÇİNDE BİRÇOK NEDENİ VARDIR..İŞTE BİZ BU FAKTÖRLERİ BELİRLEYİP BUNLAR İÇİN ÇÖZÜM ÜRETMELİYİZ..BİR YERE VARMANIN SÜRESİNİ KONTROL EDEN ŞEY SADECE HIZ DEĞİLDİR..YÖN VE YÖNELME ŞEKLİ DE BU VARIŞ SÜRESİNİ ETKİLER..ARABA LASTİĞİ ÇEMBER ŞEKLİNDE BİR TEKERLEKTİR..ŞU AN GÜNÜMÜZDE KULLANMIŞ OLDUĞUMUZ DİREKSİYON BELİRLİ AÇILARLA ARABAYA YÖN VEREBİLİR....SAĞ YAPMAK,SOL YAPMAK,ÇAPRAZ GİTMEK ŞU ANKİ ARABA TEKNOLOJİSİNDE ARABALARIN YETERSİZ BİR MANEVRA KABİLİYETİNE SAHİP OLMASINDAN  DOĞMAKTADIR..HELE PARK ETMEK İÇİN ÖNE,ARKAYA,SAĞA SOLA DENEME YANILMA YÖNTEMİYLE SÜRÜLEN ARABALAR,DİREKSİYON KIRMA YÖNTEMİ VE TEKERLEK ARASINDA ZOR BİR BAĞLANTI OLUŞMASINA SEBEP OLMAKTADIR..BEN YENİ BİR ARABA ŞEKLİ TASARLADIM..ARABANIN TEKERLEKLERİ KÜRE ŞEKLİNDE..İKİ NOKTA ARASINDAKİ EN KISA YOL BİR DOĞRUDAN GEÇER...BİR YÖNE SAPMAK İÇİN UZUN UZUN DİREKSİYONU ÇEVİRMEYE GEREK YOK BENCE...AMA BİR DE BUNUN YENİ BİR DİREKSİYONA İHTİYACI VAR..ÇEMBER ŞEKLİNDE BİR DİREKSİYONLA KÜRE ŞEKLİNDE BİR LASTİĞİ HAREKET ETTİREMEZSİNİZ...BU DURUMDA DİREKSİYON DA KÜRE OLMALIDIR..BU DURUMDA TEK BİR HAREKETLE ARABAYI KENDİ ETRAFINDA 360 DERECE DÖNDÜREBİLİRSİNİZ...TERS YÖNE BİLE GİRSENİZ,ARABANIZI KENDİ ETRAFINDA 360 DERECE DÖNDÜREREK YOLUN NORMAL AKIŞINA UYUM SAĞLAYABİLİRSİNİZ..NEYSE, EVET DİREKSİYON DA KÜRE OLMALIDIR DEMİŞTİM VE BU DİREKSİYONU DA ŞÖYLE TASARLADIM..BU KÜRE DİREKSİYONA HER AÇIDAN,ONU ÇEVİREBİLECEĞİMİZ ÇUBUKLAR SAPLANMIŞ DURUMDA OLSUN...BİR GEMİ DÜMENİ GİBİ AMA BU İSE ÜÇ BOYUTLU..SİZE ŞÖYLE ANLATMAYA ÇALIŞAYIM..ÇOK RASTLANILAN BİR RESİM ŞEKLİNDE İKİ DAĞ ARASINDA BİR GÜNEŞ OLUR YA, SİZ BU GÜNEŞİ TAM TEPENİZDE DÜŞÜNÜN VE IŞIĞI DÖRT BİR TARAFA SAÇILSIN..İŞTE BU BAHSETTİĞİM ARABANIN DİREKSİYONUNUN TUTACAK YERLERİ BU GÜNEŞİN DÖRT BİR YANA DOĞRU OK GİBİ UZANAN IŞINLARI GİBİ..ŞİMDİ BU KÜRE TEKERLEKLİ ARABALARIN PARK ETME DIŞINDA NE GİBİ YARALARI OLACAK ONU DÜŞÜNELİM..BİRİ SİZİ ANİDEN SOLLAYINCA DİREKSİYONU HEMEN YANA KIRMANIZ OLANAKSIZDIR..DÜŞÜNÜN..BİR ARABAYI TAM OLARAK ÖNE VE ARKAYA SÜREBİLİYORUZ..AMA TAM SAĞA VEYA VE TAM SOLA SÜREMEYİZ..ÇEMBER LASTİĞİN FİZYOLOJİSİ BUNA AYKIRIDIR..HAA SAĞA KIRARIZ O AYRI..AMA BU İKİ ŞEY AYNI ANLAMA GELMEZ..BU KÜRE LASTİKLER, ARABA SOLLAMALARINDA OLUŞACAK HERHANGİ BİR KAZAYI ÖNLEMEDE İŞE YARAR...YA DA ARKANIZDAKİ ARABANIN FREN YAPMA ZAMANINI VE MESAFESİNİ AYARLAYAMADAN ANİDEN DURMAK ZORUNDA KALDINIZ,VE ARKADAKİ SİZE ÇARPTI...İŞTE BU DURUM OLMASIN DİYE,ARKADAKİNİN ÇARPACAĞINI HİSSEDER HİSSETMEZ SAĞA ÇEVİRMEK GEREK BİLYE ŞEKLİNDEKİ DİREKSİYONU...BU DAHA KIVRAK MEKANİZMALI ARABALAR, TRAFİKTE BİR YAĞ GİBİ KAYACAK..TRAFİKTE BİR AKIŞ SAĞLANACAK..TRAFİK SIKIŞIKLIĞI OLMAYINCA DA, TAKSİLER DUR KALK DUR KALK YAPMAK ZORUNDA KALMAYACAK..YENİ GETİRİLEN UYGULAMA İSE TAKSİCİLERİN NE LEHİNE, NE DE ALEYHİNE OLACAKMIŞ..AMA TRAFİK SIKIŞIKLIĞI TAKSİCİLERİN İŞİNE YARAYACAKMIŞ..BEN İSTERDİM Kİ, TRAFİK SIKIŞIKLIĞI OLMASIN,HEM RAHAT VE GÜVENLİ YOLCULUK OLSUN,HEM TAKSİCİLER PARA KAZANABİLSİN..AMA TRAFİK SIKIŞIKLIĞI ÜZERİNDEN YENİLEN EKMEK RANT TADI VERİR..ŞÖYLE BİR SİSTEM OLSA KEŞKE...AÇIKLAYAYIM..TAKSİMETRE TEKERLEĞİN KENDİ ETRAFINDA BİR TUR DÖNMESİYLE ALAKALI BİR DURUMDUR..EĞER ÇEMBER DEĞİL DE KÜRE ŞEKLİNDE ARABA LASTİKLERİ OLAN BİR ARABA ÜRETİRSEK,TAKSİMETRE DAHA FARKLI BİR MEKANİZMAYLA ÇALIŞACAKTIR..BU DURUMU, HEM TAKSİCİLERİN, HEM DE YOLCUNUN PARA DURUMUNUN LEHİNE İŞLEYECEK ŞEKİLDE ORTAK BİR FAYDADA BULUŞTURABİLİRİZ...AYRICA,KONU ARABADAN AÇILMIŞKEN, TAŞIMA ARACIYLA İLİGİLİ, ÖNCEDEN YAZDIĞIM BİR FİKRİ,KİMSE CİDDİYE ALMADIĞI ÇİN TEKRAR YAZMAK DURUMUNDA HİSSEDİYORUM..EVET..SN TAYYİP ERDOĞANIN DA DEDİĞİ GİBİ, BİZ ÖYLE BİR ECDAT TANIMADIK...BİZİM ECDADIMIZ SAVAŞÇIDIR,İYİ ASKERDİR,KURANI KERİMDE DE İSTANBULU FETHEDECEĞİ BELİRTİLMİŞ OLAN FATİH SULTAN MEHMETİN ANISINI YAŞATMALIYIZ..VEFASIZLIK BİZE YAKIŞMAZ...DEĞERLERİMİZLE,GEÇMİŞİMZİLE GURUR DUYUP BUNU HERKESE GÖSTERMELİYİZ..BABAM HEP DER Kİ, BİLMEYENE, BİLDİRECEKSİN..BEN DE, BİZİM, NERELERİ,NASIL DUYGULARLA HANGİ DÜŞÜNCELERLE FETHETTİĞİMİZİ, BİZİM NASIL BİR SOYDAN GELDİMİZİ, BİLMEYELERE BİLDİRMEK İSTİYORUM..FATİH SULTAN MEHMET İN ANISINI YAŞATMAK İÇİN, TARİHİBİR DEĞER TAŞIYAN,KARADA KIZAK ÜSTÜNDE GİDEN BİR TEMSİLİ GEMİ YAPMAMIZI İSTİYORUM..VE BU GEMİDE, DUVARLARDA EKRANLAR OLACAK..BU EKRANLARDA, FETİH 1453 FİLMİ GÖSTERİLECEK..BU, PARİSİN EYFEL KULESİ,YA DA MISIRIN PİRAMİTLERİ,YA DA HİNDİSTANDAKİ TACMAHAL GİBİ ÜLKEMİZİN SEMBOLLERİNDEN BİRİ OLACAK...ÜLKEMİZE GELEN TURİSTLER BU GEMİDE SEYAHAT EDERKEN, ŞANLI TARİHİMİZİ ÖĞRENMİŞ OLACAKLAR...GEÇMİŞİMİZE SAHİP ÇIKMAK ADINA İKİNCİ ÖRNEĞİMİ VERİYORUM..VATİKAN DEVLETİNDE BULUNAN SİSTİNE ŞAPELİ ADLI MEKANDA,DUVAR VE TAVANLARA BOTİCELLİ,PERUGİNİ GİBİ ONBEŞİNCİ YY RESSAMLARI YAĞLIBOYA KULLANARAK  TEMALI RESİMLER YAPMIŞLARDIR..MİCHANGELONUN, ADEMİN YARADILIŞI,VE KIYAMET GÜNÜ İLE İLGİLİ RESİMLERİ BU ŞAPELİN TAVANINDA YER ALMAKTADIR..GEÇMİŞİMİZE AİT 2. ÖRNEK SİSTİNE ŞAPELİ DEĞİLDİ,BİZİMLE PEK ALAKASI YOK ÇÜNKÜ..ÖRNEĞİM  ŞUYDU...90 LI YILLARDA  TBMM TAVANINA ÇİĞ KÖFTE ATILMIŞTI..ŞİMDİ BENİM FİKRİM, TBMMNİN TAVANINA , OSMANLI VE TÜRKİYENİN KAZANDIĞI SAVAŞLARI ANLATAN, YAĞLIBOYAYLA YAPILMIŞ, TARİHİ VE KONULU RESİMLER İŞLENSİN.. ..MİLLET MECLİSİNİN TAVANLARINA YARADILIŞ DESTANI,ALP ER TUNGA DESTANI,ŞU DESTANI,TÜREYİŞ DESTANLARININ RESSİMSELLEŞTİRİLMİŞ HALİ ŞAİRANE BİR ÇİZİMSELLİKLE YER ALSIN..BUNUN MİSYONU, ORTAK TARİHİMİZİ SANATLA HARMANLAMAK...SANATSAL ORTAMDA SİYASET YAPMAK HEM SİNİRLERE İYİ GELİR,HEM DE BU ORTAMDA SORUNLARA DAHA İYİ ÇÖZÜM ÜRETEBİLİRLER..ANTİK YUNAN FELSEFESİNDE POETİKA, ŞİİR FELSEFESİ ANLAMINA GELİR....BANA GÖRE EĞER FELSEFEYLE SİYASET İÇİÇEYSE, FELSEFEYLE SİYASET BİRARADA OLABİLİYORSA, ŞİİRLE SİYASET NEDEN OLMASIN..ÇÜNKÜ ŞİİRDE DE FELSEFE VARDIR...ŞİİRDE DOĞAÇLAMA VARDIR,YA DA BİR ŞİİR ÜZERİNDE 20 YIL DÜŞÜNEN ŞAİRLER VARDIR..ŞİİR BİR YAŞAM TARZIDIR..NEDEN SİYASET ARENASINDA YENİ FİKİRLERLER YOK? ŞİİRSEL SİYASET DUYDUNUZ MU HİÇ? ÇOK ENTERESAN OLURDU...BİR ŞAİR GİBİ, BİR MÜZİSYEN GİBİ KÜRSÜDE KONUŞMAK...HATTA TİYATRAL YETENEĞİYLE KONUŞAN ÇOK ESPİRİTÜEL BİR SİYASETÇİ YOK..İŞTE TEK TİPLİĞİN YANLIŞLIĞINDAN KASTIM DA BU...BÜTÜN SİYASETÇİLER,CİDDİ VE HEP BİRBİRLERİNE LAF GÖNDERİYORLAR,BAZEN KIRICI OLUYORLAR...SANATLA SİYASET KARIŞMALI MI SİZCE? SANAT ESERİ REKLAM SEKTÖRÜNDE İŞE YARIYORSA, SANAT BAŞKA HANGİ ALANLARA KAYABİLİR? SN TAYYİP ERDOĞAN VE SN KEMAL KILIÇDAROĞLUNUN ATIŞMALARINI TENİS MAÇI İZLER GİBİ KAFAMIZI Bİ SAĞA BİR SOLA ÇEVİREREK İZLİYORUZ..BENCE SİYASETÇİLER YENİ HİTAP ŞEKİLLERİ ARAYIP KÜRSÜDE ÖYLE.KONUŞMALILAR...

No comments: